JULIA ROSÉN

söndagmorgon

Kategori: tävlingar

God morgon allihopa! Idag är det då söndag vilket betyder att IMORGON åker jag till Tyskland för tre veckors praktik på Ramsbrock tillsammans med Linnea. Ska bli jäätttteeeekul! Men tänkte berätta lite om helgen so far, igår var vi somsagt på dressyrtävling, i lb1an fick vi 61 %, helt ok runda. I la1an blev det 63,95 % vilket jag är nöjd med me tanke på att det är ganska stor skillnad i vad domarna tittar på i LB och LA. Då jag red tidigt i klassen gick vi tillbaka till transporten, tog ur knopparna, lasta lorett och var påväg att köra hem. Men Jonna ville ha lite fika innan vi åkte så hon gick upp och skulle köpa lite fika. Och bara för skojsskull gick hon och kolla vad jag sluta på för placering och då ser hon att jag LEDER!! haha och det var typ fyra ryttare var och tre var placerade, så slog alla dom mig blev jag en utanför (min vanliga otur typ) Men idag hade jag turen på min sida, när det var två ryttare kvar som bara hade kommit dit för att rida LA ledde jag fortfarande, så det var bara att lasta ut lilla hästen igen, på med sadel, träns och vita benskydd! När vi kom fram till ridhuset blev det klart att jag slutade trea vilket jag är jättenöjd med! Så det blev rosett och startavgiften tillbaka och en plakett till Lorett :)
När vi var hemma i stallet igen och klar med Lorett körde vi in till HFRK för att heja på viarps storhästlag i allsvenskan. Alla var jätteduktiga och vi slutade på 5 fel (med fyra ryttare i laget) och en tredje plats blev våran! Jag åkte även här på o vara lagledare vilket jag tycker är kul men jag hade mycket hellre ridit med själv.. nån som har en storhäst till mig? :)
Idag ska jag och pappa åka till Hööks och City Gross på Hyllinge/Familia(?) och införskaffa lite mer ridkläder då jag har konstaterat att jag inte klarar mig med bara två par ridbyxor när jag ska vara ridklädd 6 dagar i veckan i 3 veckor. Vi hörs ikväll!
Jag, lagledare, Klara (Golden Touch) Erica (Van Veen), Caroline (Raskular på bilden) Viktoria (Betty Boop)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: