JULIA ROSÉN

dagens tävling

Kategori: tävlingar

Idag var vi i Flyinge för att hoppa en regional LB & LA. Kom dit strax innan tio, gick banan, tog ut Lorett och började rida fram. Väl på framhoppningen så kändes hon jättefin, lagom laddad! Det var en lång bana, 1-9 i grunden med två kombinationer och 10-14 med en kombination i omhoppningen. Vi fick till en jättebra runda, Lorett kändes jättefin och jag red ordentligt, dubbelnolla och en femte placering!
Därefter blev det en dels väntetid till LA-klassen. Efter att ha gått banan och kollat på dom andra som red var jag väldigt osäker på om jag skulle in och hoppa överhuvudtaget. Sen jag kom hem från USA i somras har vi hoppat 4 LA sammanlagt och det har inte gått speciellt bra i någon av dom, men då Lorett har varit klockren i dom senaste LB-klasserna tänkte vi att vi iallafall kunde gå in och prova, så det gjorde vi. Men jag kände redan på framhoppningen att hon var trött sen första klassen. Men vi fick till några fina språng iallafall så vi gick in på banan bara för att testa och hoppa några hinder. Hoppa ettan bra men sen när vi kom till tvåan som var en maxad oxer fick vi inte till någon bra väg från ettan då det låg lite på båge så Lorett la in handbromsen. La en volt för att komma på det igen men då kände jag att vi inte låg bra så vände bort - blev utesluten men hoppa ettan igen innan vi gick ut. Ganska besviken men kände ändå att det var det rätta att göra, vända bort då jag kände att Lorett inte var helt hundra plus att hon var trött och hade säkert lite mjölksyra. Men over all så är jag nöjd med dagen!
Nu hoppar jag i säng - skola imorgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: