JULIA ROSÉN

dynamite

Kategori: the daily news



Efter två dagar hemma sjuk i sängen var jag idag någerlunda frisk och uppe på benen. Skola mellan 8.30 till 12. Jörgen (Larsson) hade en clinic för oss elever idag, han hoppa tre olika hästar och visa oss några övningar. Därefter tog jag tåget till Rydebäck där mamma hämta mig, körde mig till stallet och där spendera jag min eftermiddag/kväll. Börja med att rida GT i över en timme, kände att både han och jag behövde det men han blev riktigt fin och mjuk i slutet. Sen är GT överlag en häst som behöver röra sig mycket, dom dagarna han vilar blir det typ en skrittrunda, nån gång kan jag låta han vila helt men han mår bäst med att röra sig mycket. 

Därefter var det dags för den lilla ponnyn att klippas. Imorgon är det nämligen hoppträning för Pether Markne som gäller och då måste man såklart så snygg ut! :) Detta var tredje och sista gången jag klippte henne denna vintern. Sen tog jag ut henne ungefär 30 min i ridhuset bara för att rida igenom henne lite inför imorgon och med tanke på att jag inte har ridit henne sen i måndags. Men allt kändes bra och som vanligt där. 

Nu ligger jag i sängen och tittar på Jersey Shore! Så dags att stänga ner här för ikväll. Imorgon börjar jag kl 10 och 12.30 kommer Jonna med Lorett och hämtar upp mig på skolan. Vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: